КОНСУЛЬТАЦІЯ

Консультація з проблеми: «Хореографічний розвиток дитини у ранньому віці» З давніх часів відомо вплив поєднання руху і музики на стан здоров’я людини. Чим раніше дитина почне чути приємну їй музику і супроводжувати її ритмічними рухами, тим активніше почнеться розвиток усіх сенсорних каналів, необхідних у житті.

Танцювальний напрям занять з малюком пов’язано з високою виразністю і емоційністю даної форми руху, її позитивним впливом на психічне самопочуття, вдосконалення координації рухів, формування красивої ходи.

Оволодіння елементами хореографії, народних, сучасних та бальних танців підвищує упевненість в собі, комунікативну активність, доброзичливість, уважність до інших. Танцювальні ігрові композиції збагачують дітей яскравими образними рухами, створюють умови емоційної розрядки, покращують функції уваги.

Ви помічали, що діти, почувши музику, починають самі рухатися, зображуючи музичних персонажів? Малюки при звуках пісеньки «Від посмішки похмурий день світліше …» посміхаються, згадуючи веселого Крихітку-єнота. Але діти з задоволенням копіюють лише те, що бачили своїми очима. Їм важко уявити абстрактний образ, тому необхідно пропонувати малюкам тільки ті композиції, які вони зможуть проаналізувати, спираючись на свій невеликий життєвий досвід.

Дитина повинна добре уявляти собі, для чого вона вивчає певні танцювальні рухи, таких складних і незрозумілих на перший погляд. А потрібні вони для того, щоб у танці виразити емоції і передати настрій.

Музично-хореографічні ігри сприяють розвитку у дітей музичності і пластичної виразності, гармонійно розвивають особистість.У танцювальних іграх діти також створюють певний образ і передають в русі різноманітні почуття.

Хореографічна діяльність розвиває в дитині наступні уміння і навички: вміння починати і закінчувати рух з музикою, чути ритм мелодії тощо.

За допомогою спеціально підібраних танцювальних рухів можна розвинути в дитині здатність сприймати, уловлювати і швидко включатися в ритм. (Встаньте напроти один одного зображаючи те, що говорите. Нехай діти повторюють за вами всі рухи: «Ми тупотімо ногами, ми ляскаємо руками, ми киваємо головою. Ми руки піднімаємо, ми руки опускаємо, ми руки подаємо. І бігаємо навкруги, і бігаємо кругом»).

Зміст заняття важливо наповнювати образами, тим самим активізуючи уяву малюка. Добре супроводжувати слова виразними рухами і жестами.Буває, що танцювальні рухи спочатку виконуються дітьми жваво, емоційно, з великим бажанням, а потім інтерес дітей слабшає. В цьому випадку слід вводити додаткові рухові дії і виконувати їх під новий музичний супровід.

Також урізноманітнити ритмічні вправи і танцювальні елементи допомагає ігрова форма їх проведення, що представляє закінчену сюжетну композицію. Така форма особливо ефективна для розвитку пластичності, координованості, накопичення рухових навичок.Ігри служать прекрасним засобом створення атмосфери радості, бадьорості, задоволення. В іграх діти легко засвоюють і вдосконалюють життєво необхідні навички. Будь-яка гра має свої правила, які треба дотримуватися, тому ігри зміцнюють дисципліну, привчають поважати один одного, відповідати за свої дії. В іграх широко використовуються ходьба, біг, стрибки – все це добре впливає на органи дихання, кровообігу і на руховий апарат. Щоб вміти красиво танцювати, спочатку потрібно навчитися володіти своїм тілом, вчитися тримати правильну поставу і стежити за нею. Пластичні рухи та фантазія допоможуть розвинути уяву дитини, навчать імпровізувати під музику.

Заняття необхідно будувати так, щоб були задіяні обидві півкулі мозку. Адже саме права півкуля відповідає за абстрактне мислення, сприйняття мистецтва. На заняттях важливо активно приділяти увагу пластиці і фантазії: адже якщо уважно подивитися навколо, то можна помітити, що весь живий світ, вся природа перебуває в дивовижно пластичному русі .

Спостерігаючи з дитиною за рослинами, тваринами, птахами, рибами, необхідно запам’ятовувати їх рухи та повторювати їх під музику. Від простих рухів можна переходити до більш складних, розвиваючи фантазію та уяву.

Спробуйте запропонувати дитині зобразити «красиву троянду». (Спочатку ще немає ніякого квітки, тільки маленьке насіннячко спить в землі і чекає, коли йому можна буде прорости. Але з’явився паросток і став щосили тягнутися вгору до сонечка. Він тягнеться все вище і вище – і ось уже перед нами величезний рожевий бутон. Він розкрився, і квітка вперше глянула на світ. Не забувай, це не просто квітка, а прекрасна троянда. Спробуй укласти руки, немов пелюстки. Подумай, якого кольору твоя квітка, який у неї характер. Настала ніч, троянда прикрилася своїми пелюстками, немов ковдрочкою, і заснула). Щоб активніше залучати дитину до процесу уяви, включайтеся у творчість самі, зображуючи те, про що говорите, спочатку спонукаючи дитину повторювати ваші дії.

Права півкуля відповідає за творчість, за її допомогою розвивається абстрактне мислення. Ігрові танці використовуються для візуального розпізнавання і просторової орієнтації образного сприйняття.

Ліва ж півкуля мозку відповідає за мовні здібності, логічне мислення, математику, аналіз. Танцювальні рухи розвивають орієнтування в просторі, вміння аналізувати.(«Зайка!» – малюк почне стрибати на двох ногах, «Пташки!» – махати руками). Проводячи перший раз цю гру, покажіть і поясніть, як стрибає зайчик, де у нього лапки, вушка. Розкажіть і продемонструйте, як літають пташки і як жаби сидять в болоті. Повторно граючи, ви можете вже не показувати, а тільки словесно допомагати, тим самим ускладнюючи завдання. Можна самім підбирати рухи, враховуючи особливості розвитку та здібності дітей.

Хореографічні вправи дають уявлення про класичний танець. Класичний танець – це вид хореографічної пластики, побудований на певних строгих законах. Він являє собою чітко вироблену систему рухів. Проте саме в дитячому віці закладаються основи класичного танцю, дається початкова освіта. Класичний танець спрямований на вироблення необхідних хореографічних навичок: розвиток виворотності, зміцнення мускулатури, стоп і підйому, розвиток еластичності зв’язок і м’якість рухів. Якщо дитина прагне виразити себе за допомогою руху, не обмежуйте її, допомагайте розвивати виразність, пластичність, загальну культуру руху.

На колективних заняттях вивчаються найпростіші танцювальні елементи і композиції. Діти вчаться працювати у взаємодії один з одним, розуміти і відчувати партнера. Всі навички та вміння, придбані на колективних заняттях, стануть в нагоді дітям в подальшому житті. Дитина, яка вміє танцювати, розвивається швидше і гармонійніше від своїх однолітків.